ekşimiş süt,

Evde Lor Peyniri Yapımı | Kesilmiş Sütten Nasıl Peynir Yapılır?

07:49 Coly 0 Comments

evde-lor-peyniri-yapımı
Selamlar...

Geçtiğimiz hafta yaptığım lor peynirini henüz paylaşamamıştım.
Diğer yazıların arasında beklemedeydi.
Bu sabah çok sevdiğim instagram arkadaşım tatlı insan @özgemakyajda nın
(ki takip etmiyorsanız hemen ışınlanın derim) profilinde evde yaptığı peynir tarifini görünce esinlenip ben de paylaşayım dedim :)
Onun yaptığı daha profesyonel idi.Benim ki hazır süt kesilmişken yapılan azıcık bir şey tabi...
İnstagram profiline gidip onun tarifini de inceleyebilirsiniz :)

Bizim eve hazır süt alınmaz.
Ben alıyorum kendime ve müsli ile birlikte kullanıyorum sadece.Onun dışında ev ahalisi hazır süt tüketmez.
Köyden taze sütümüz gelir kaynatırız ya içeriz ya da yoğurt yaparız.
Bu sefer malesef kaynatırken fark ettim ki süt kesildi.Ben de ziyan olmasın diyerek lor yapayım bari dedim.
Süt 1 kilo civarındaydı ve azdı.Az bir peynir olacağını biliyordum ama en azından denemiş olurum diye düşündüm.

Gelelim nasıl yaptığıma...

Öncelikle çok basit olduğunu söylemek istiyorum.
Benim sütüm kendiliğinden kesildiğinden sirke, limon, yoğurt vs. bir şey eklemedim.
Eğer kendiniz yapmak istiyorsanız sütün içerisine sirke, limon yada yoğurt ekleyerek sütün kesilmesini sağlayabilirsiniz.


evde-lor-peyniri-yapımı


Gördüğünüz gibi sütümüz kesik vaziyette.İyice kaynadıktan sonra altını kapatıp soğumasını bekliyoruz.


evde-lor-peyniri-yapımı



Soğuduktan sonra bir süzgeç yardımıyla suyunu süzüyoruz.
Ve bir tülbent yada tül parçasına ihtiyacımız olacak.Biz tülbent kullanırdık ama o an elime tül geçiverdi.
İsteğe göre tuz ekleyebilirsiniz ben eklemedim.


evde-lor-peyniri-yapımı


Sonra ise içerisinde ki suyu iyice süzdürmek adına tülün içerisine peynir olacak malzemeyi koyuyoruz.


evde-lor-peyniri-yapımı


Benim bir anlık dalgınlığıma geldiğinden dolayı tülün içerisine süzgeç ile birlikte koymuşum :)
Normalde direk süzgeçten tüle aktarıyoruz ve tülün ağzını güzelce büzüyoruz.


evde-lor-peyniri-yapımıevde-lor-peyniri-yapımı


Son olarak ise üzerine ağırlık olması açısından bir şey koyuyoruz daha iyi süzülmesi açıdan...
Benim peynirim az olduğu için ben biraz ağırca bir bardak koydum ve yeterli geldi.
Bu şekilde bir gece bekletiyoruz peynirimizi.
Sabah ise dilediğimiz bir kaba alıyoruz.Ve artık peynirimiz afiyet ile yenmeye hazır :)


evde-lor-peyniri-yapımı


Eklemek istediklerim ise şunlar.Ev yapımı olduğundan ve içerisinde koruyucu bir madde bulunmadığından dolayı çok fazla dayanması mümkün değil.
1 hafta maksimum 10 gün dayanır diye tahmin ediyorum.
Yada yapıp derin dondurucuya da atabilirsiniz daha sonra kullanabilmek için...
Ben salatalarıma katmayı düşünüyorum :)

Alternatif olarak sizlere önerebileceğim şeyler ise içerisine dereotu, nane, fesleğen, kekik, çörekotu seçeneklerinden birini koyarak daha leziz daha özel bir hale getirebilirsiniz.
Fikir olması açısından alıntı bir resim paylaşmak istedim.


evde-lor-peyniri-yapımı


Umarım yararlı bir yazı olmuştur :)
Okuduğunuz için çok teşekkürler.
Hoşça Kalın!




You Might Also Like

0 yorum: