dip boya,

Dip boyası nasıl yapılır? | Evde saç boyama (Uygulamalı)

02:29 Coly 0 Comments

dip-boyasi-nasil-yapilirMerhabalar...

Bugün sizlere geçenler de yapmış olduğum saç boyama işlemini uygulamalı olarak anlatacağım.

Sık saç rengi değişikliklerim ve başkalarına yaptığım uygulamaları paylaştığımdan beri en sık aldığım soruların başında saçlarımı nasıl boyadığım vardı.

Daha önceden de paylaştığım yazılarım var buna dair... Ama her yeni bir boya denediğim de bunları sizlerle paylaşmayı seviyorum.
Diğer yazılarımı okumak isterseniz;
Sarı saçlara küllü cila (mimleks) nasıl yapılır? TIK TIK :)
Evde saç nasıl boyanır? TIK TIK :)

En son Neva Color boyaları merak edip, iki rengini denemek için almıştım.


Bu boyaların bir tanesi ile dip boyası yapıp ardından diğer rengi ile komple boya yaptım.
Şimdi sizlere ilk olarak dip boyasını nasıl yaptığımı anlatacağım.

Öncelikle malzemelere göz atalım.

dip-boyasi-nasil-yapilir
Resim yazısı ekle

Metal olmayan bir kase. (Plastik yada cam olabilir)
Dip boyası için ince dişli şişli tarak. (Geniş dişli tarak komple boya için)
Bir çift eldiven, boyanız veee....
Benim her zaman ki olmazsa olmazlarım yağlarım :)
Her boyama işleminde az da olsa mutlaka ekliyorum. Evinizde hangi yağlar varsa katabilirsiniz.
Ya da piyasada boya içerisine eklenebilen karışım yağlardan da alabilirsiniz.Mesela Barcelino yağının arkasını okuduğunuzda boya içerisine eklenebileceği ayrıntısı yazılmış.
Ben hint yağı ve susam yağını mutlaka ekliyorum.

Çoğu kişi boyanın etkisini azaltır düşüncesinde ve kullanmıyor.
Şunu söyleyebilirim ki 15 yaşından beri saçlarımı boyuyorum, bazı yerlerde çalıştım, kursunda eğitimimi tamamlayıp sertifikamı aldım... Kaç kişinin saçını boyadım Allah bilir!
Ve 10 yıldır her ay saç boyayan biri olarak, saçlarımın da sağlığını görmüş insanlar olarak artık benim tecrübelerime katılıp katılmamak size kalmış :) İşe yaramayan yada ters etki verecek hiç bir şeyi ben burada paylaşmam ki zaten bu sizlere benim nacizane tavsiyem...
Blog nasıl benim blogum ise yazılarımda tamamen kendi tecrübelerimden oluşan Bence'ler...
Ben boyanın zararını en aza indirgediğini gördüğümden bu yana sürekli kullanıyorum.
Sadece saçlarımı boyamayıp aynı zamanda bakımda yapmış oluyorum.
Artık deneyip denememek sizlere kalmış :)

dip-boyasi-nasil-yapilir

dip-boyasi-nasil-yapilir

Bu tarz tüp boyaların bazılarında kullanma kılavuzu iç kısmında basılı oluyor.
Buda bir hatırlatma olsun :)

Ben Neva Color 11.Fildişi ve 9.1 Küllü çok açık kumral rengini aldım.
Diplerim için 9.1 ve komple boya için ise 11.Fildişi rengini kullanmayı düşündüm.
Ama Küllü açık kumrallar bazen saçları kızıla açabiliyor.Yani içerisinde kızıl yansımalar barındıran bir renk oluyor...
Bende bunu test etmek için önce saçımın ön kısmında biraz test ettim.
Ve yanılmadım. Sandığım gibi küllüden uzak kızıl yansımalı olarak açtı saçımı.

dip-boyasi-nasil-yapilir

Gördüğünüz gibi...
Herhangi bir sarı boya ile açsam da aynısı olurdu.Bende boyanın içerisine küllülük vermesi açısından biraz Fildişi renginden eklemeye karar verdim.
Fildişi çok küllü bir renk olmasa da yine de küllü bir dokunuş bırakıyor.

dip-boyasi-nasil-yapilir

Ben dip boyam için 9.1 Küllü çok açık kumralın yarısını, Fildişi rengini ise gördüğünüz kadar az bir şey kullandım.

dip-boyasi-nasil-yapilir

Boyaları güzelce birbirine yedirdikten sonra oksidanı ekledim.
Ardından yağları ekleyerek homojen bir kıvama gelene kadar karıştırdım.

dip-boyasi-nasil-yapilir

Saç diplerim bu kadar uzamış durumda...
Ve sadece 1 aya yakın bir sürede... :) Nasıl uzattığım ile ilgili bir yazıyı ayrıca paylaşacağım.

dip-boyasi-nasil-yapilir

dip-boyasi-nasil-yapilir

Yukarıda ki resimde anlatmak istediğim ise saçları ayırarak boyamamızın gerektiği...
Boyayı direk saç diplerine tabiri caizse löppp! diye sürersek saçlarda renk dalgalanmaları olabilir :)
Ben her zaman saçlarımı şişli bir tarakla ayırarak boyuyorum.Boyadığım yeri diğer tarafa yapıştırıyorum ve tarayarak diğer tarafa devam ediyorum.Böylece tarayarak yan tarafa doğru bitiriyorum.
Unutmuyoruz saç boyarken en önemli şeylerden birisi de taramak!

dip-boyasi-nasil-yapilir

Löööp! sürmekten kastım gördüğünüz ilk resim :)
Boya eşit dağılmadığı için dalgalanmalar, renk eşitsizliği olabilir.O yüzden ben tarayarak boyuyorum.Yaklaşık 30-35 dakika (rengin tuttuğunu görene dek) bekliyorum.
En sonda gördüğünüz resim ise artık yıkamam gerektiğinin sinyalini veriyor.Ve yıkıyorum.

Sonucu merak ediyorsunuz değil mi?
Ama ben yıkayıp kuruttuktan sonra direk komple boyaya girdiğim için resim çekmeyi unutmuşum :(
Ama üzülmeyin. Bugün içerisinde komple boya yazımı yayınladığım da hem diplerimi hem de diğer boyanın nasıl olduğunu görebileceksiniz :)

Umarım faydalı bir yazı olmuştur sizler için.
Okuduğunuz için çok teşekkürler.
Bir sonraki yazım için takipte kalın :)

Hoşça Kalın!

You Might Also Like

0 yorum: