Saç Bakım

Sinameki Kürü İle Saç Uzatma | Evde Saç Bakımı / Uzatma Yöntemleri

09:50 Coly 0 Comments

Herkese merhaba...

Uzun zamandır niyetlendiğim yazıyı nihayet yazmaya karar verdim.

Bilirsiniz, sinameki kürü ile saç uzatma bir ara epey meşhurdu.Hala bile öyle diyebiliriz.
Ben yıllarca önce duyup defalarca denemiştim bu yöntemi.
Her seferinde de başarılı olmuştu.

Benim kullanım amacım uzatmaktan farklı bir sebep için olmuştu :)
Bu kürün asıl amacı saçlarınızı hızlı uzatması...Bunun yanında saçlara bakım yapıyor.
Yumuşaklık ve nem kazandırıyor.Benim kullanmayı sevdiğim yönü ise saç rengini açması olmuştu :)
Bu kiminiz için iyi kiminiz için kötü bir özellik olabilir.
Saçları siyah olanalar yada siyaha boyayanlar için belki...
Ama benim saçlarım açık kumral ve sarıya boyadığım dan, diplerim çıktığında bu küre başlıyordum ve rengini çok güzel bir şekilde açıyordu :)

Uzun bir aranın ardından 2 ay önce falan yeninden başladım.
Saçlarımı kestirip sağlığına kavuşturduktan sonra bismillah diyerek kolları sıvadım.
Ve saç bakımlarına daha fazla yönelmeye başladım.İsterseniz hemen tarife geçelim...

sinameki-kürü-ile-sac-uzatma-evde-sac-uzatma-yontemleri

Baş malzememiz sinameki... 

sinameki-kürü-ile-sac-uzatma-evde-sac-uzatma-yontemleri

İçerisine eczanelerden alabileceğiniz B vitamini ve E vitamini gerekli.
Asıl tarifte Bemiks ve Evigen var.
Evigen artık piyasadan kaldırıldığından bunun yerine Evin ampul alabilirsiniz.
Ben bunlara ek olarak bir de Bepanthene ampul katıyorum.
Bemiks, Evin, Bepanthene....

sinameki-kürü-ile-sac-uzatma-evde-sac-uzatma-yontemleri

İçerisine genelde tatlı badem yağı katılıyor.
Ama ben her zaman olduğu gibi yine abartarak çeşit çeşit yağlardan katıyorum :)
Benim bunları herşeye katmamın amacı birazda erken bitmelerini istediğimden...
Biliyorsunuz ki bu tarz yağları kısa sürede bitirmek önemli...

Badem yağı, Susam yağı, Argan yağı, Hindistan cevizi yağı, Çörekotu yağı, Hint yağı, Sarımsak yağı ve Çam terebentin yağı özellikle saçlar için çok faydalı yağlar...
Hepsinden 5er ,10ar damla ekliyorum.

sinameki-kürü-ile-sac-uzatma-evde-sac-uzatma-yontemlerisinameki-kürü-ile-sac-uzatma-evde-sac-uzatma-yontemleri

Genel de çoğu kişi 1 tutam sinameki koyuyor ama ben 2 tutam sinemaki kullanıyorum.
Yarım çay bardağı su ile bunu rengi çıkana kadar kaynatıyoruz.
Ben bu sefer suyunu biraz fazla koydum çünkü iki kişi kullandık :)

sinameki-kürü-ile-sac-uzatma-evde-sac-uzatma-yontemleri

Rengi çıkıp kaynadıktan sonra bir süzgeç yardımıyla bir kaba süzüyoruz.
Ben bulaşık makinasının harap ettiği soyulmuş bardağıma alıyorum suyu :)


sinameki-kürü-ile-sac-uzatma-evde-sac-uzatma-yontemleri



Daha sonra içerisine B ve E vitaminlerimiz ile birlikte, diğer eklemek istediğimiz 
yağı veya yağları ekliyoruz. 






Bir kaşık yardımı ile karıştırabilirsiniz.

sinameki-kürü-ile-sac-uzatma-evde-sac-uzatma-yontemleri

Ben kolaylık olması açısından bu Elseve saç dipleri için olan ürünün ambalajını kullanıyorum.
Uç kısmı saç diplerine kolay uygulama sağladığından rahat oluyor.
Etrafa sıçratmadan güzelce saç diplerime sıkarak masaj yapıyorum.
İsterseniz hiç bununla uğraşmadan başınızı lavaboya,
küvete eğerek saçlarınızı ıslatabilirsiniz.
Ama çok ıslanıyor ve bekleme süresinde yüzünüze, 
boynunuza aktığı için ben o şekilde sevmiyorum.



Daha sonra saçlarımı streç bir film ile sarıyorum.
Üzerine de eski bir havlu sarıyorum sıcak tutması açısından...
Minimum 2 saat bekliyorum.
Bazen sabah uyandığımda yapıp yatarken yıkadığım da oluyor.
Kısacası bekleme süresi size kalmış ama minimum 2 saat bekletin derim ben.
Sonra yıkayın ve saç kreminizi uygulayın.
Hafta da 2 kez uyguluyorum ben.
1-1,5 ay devam edip ara veriyorum.
Uzun süre kullanmak saçlarınızı kurutup matlaştırabilir.
Uzatayım derken saçlarınızdan olmayın.

Ve işte beni 25-30 günde uzayan saçlarım...
Sağ tarafta ki fotoğrafta gördüğünüz gibi diplerim bayağı bir çıktı.
Daha sonra soldaki fotoğrafta gördüğünüz renge tekrar boyadım.
Kürü bırakmadan devam ettim.Bakalım sonra ne olmuş?

sinameki-kürü-ile-sac-uzatma-evde-sac-uzatma-yontemleri

Ve işte boyadıktan sonra yine yaklaşık 35 gün sonra bu hale geldi :)
Bu fotoğraftan sonra 1 hafta bekledim ve geçen hafta boyadım saçlarımı.
Hatta dün sizlerle paylaşmıştım.
Dip boyası nasıl yapılır? yazımı okumak isterseniz buraya tıklayın :)

sinameki-kürü-ile-sac-uzatma-evde-sac-uzatma-yontemleri

Evet kızlar ben nasıl uyguladığımı aklıma geldikçe anlattım sizlere.
Umarım açıklayıcı bir yazı olmuştur.(ben biraz ayrıntıya girmeyi seven biriyim de:)
Okuduğunuz için çok teşekkür ederin.
Sormak istediğiniz bir şey olursa yorum bırakabilirsiniz :)

Hoşça Kalın!

You Might Also Like

0 yorum: